SISTEM PENYAMPAIAN JASA PENDIDIKAN
DOI:
https://doi.org/10.32764/dinamika.v5i2.1029Keywords:
Service Delivery System, EducationAbstract
Providers of educational services are part of marketing management. Marketing management for educational institutions (in schools, especially madrasah) is needed in line with the increasingly attractive competition between schools. Marketing is needed for educational institutions to build a positive image. If the institution or school has a good image in the eyes of the community, it is likely that it will be easier to overcome competition. Judging from its type, this research is a case study, data collection methods, namely: (1) Observation (2) interviews (3) documentation. Furthermore, the data obtained and collected from field activities and qualitative analysis with data grouping techniques, then conclusions are drawn. The results of research on educational service delivery / marketing systems carried out by MIN 2 Jombang are: using internal marketing (internal marketing), external marketing and interactive marketing.
Downloads
References
Ratih Hurriyati. Bauran Konsumen dan Loyalitas Konsumen. (Bandung: Alfabeta, 2010)
Mudie, Peter dan Angela Pirrie. Service Marketing Management. (London: Elseivier, 2006)
Gerson, Richard F, Mengukur Kepuasan Pelanggan, Jakarta: PPM, 2002.
Gitosudarmo, Indriyo, Manajemen Pemasaran, Yogyakarta: BPFE, 2014.
Rambat Lupiyoadi, Pemasaran Jasa, (Tangerang : Universitas Terbuka, 2014)
David Wijaya. Pemasaran Jasa Pendidikan. (Jakarta: Salemba Empat, 2012
Ratih Hurriyati. Bauran Konsumen dan Loyalitas Konsumen. (Bandung: Alfabeta, 2010)
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Seluruh materi yang terdapat dalam situs ini dilindungi oleh undang-undang. Dilarang mengutip sebagian atau seluruh isi situs web ini untuk keperluan komersil tanpa persetujuan dewan penyunting jurnal ini.
Apabila anda menemukan satu atau beberapa artikel yang terdapat dalam Dinamika yang melanggar atau berpotensi melanggar hak cipta yang anda miliki, silahkan laporkan kepada kami, melalui email pada Priciple Contact.
Aspek legal formal terhadap akses setiap informasi dan artikel yang tercantum dalam situs jurnal ini mengacu pada ketentuan lisensi Creative Commons Atribusi-ShareAlike (CC BY-SA).
Semua Informasi yang terdapat di Dinamika bersifat akademik. Dinamika tidak bertanggung jawab terhadap kerugian yang terjadi karena penyalah gunaan informasi dari situs ini.
Dinamika by http://ejournal.unwaha.ac.id/index.php/dinamika is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.