PENGARUH PENERAPAN MODUL QURAN HADIST TERHADAP HASIL BELAJAR PESERTA DIDIK KELAS X MA ISLAMIYAH KEPUNG KEDIRI
DOI:
https://doi.org/10.32764/dinamika.v6i2.1729Keywords:
Module, Normality, T Test, Pretest, PosttestAbstract
This study aims to determine the application of the Qur'an Hadith module to the students of class X MA Islamiyah Bulurejo Kepung Kediri and the effect of using the Koran Hadith module on the learning outcomes of class X students at MA Islamiyah Bulurejo Kepung Kediri. The population in this study were students of class X MA Islamiyah with a total of 30 students. Data collection methods used are test and observation. The data normality test states that the data spreads following a normal distribution so that the paired t test can be used in this study. The results of the paired t-test hypothesis testing showed a significant value (0.000) < alpha (0.05), so it can be said that there is a significant effect of using the Quran Hadith module on student learning outcomes. The results of the calculation of the average posttest score are better, namely 86.67 compared to the pretest average value, which is 77.67. So it can be said that the use of modules can be a solution in teaching and learning activities to help students more easily understand the material presented by the teacher.
Downloads
References
Nur, A. (2013). Pengaruh Pelajaran Quran Hadis terhadap kemampuan baca tulis AlQuran siswa kelas XI IPS MA Syekh Yusuf Kabupaten Gowa.Skripsi http://repositori.uinalauddin.ac.id/2474/1/A.%20Awaluddin%20Nur.pdf. Diakses tanggal 17 Juni 2021 pukul 09.00
Sugiono. (2015). Statistika untuk Penelitian. Bandung: Alfabeta
Wardani, D.K & Burhanuddin, A. (2021). Pengaruh Model Pemebelajaran Team Game Tournament (TGT) Terhadap Hasil Belajar Siswa Kelas XI MAPK Mata Pelajaran Ushul Fiqih di MAN 4 Jombang. Journal of Educatio and Management Studies, vol 4 no 3 hal 29-36. https:// https://www.ojs.unwaha.ac.id/index.php/joems/article/view/481. diakses tanggal 16 Juli 2021 pukul 09.15
Wardani, D.K and Rofiq, M.A. (2021). The Influence of Yanbua Method in Learning Al-quran in Junior High School. Schoolar (Journal Social and Literature Study in Education) vol. 1 no. 1 hal 33-36. https:// https://ejournal.unwaha.ac.id/index.php/jurnal_pengabdian/article/view/1340/644 diakses tanggal 16 Juli 2021 pukul 09.19
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Seluruh materi yang terdapat dalam situs ini dilindungi oleh undang-undang. Dilarang mengutip sebagian atau seluruh isi situs web ini untuk keperluan komersil tanpa persetujuan dewan penyunting jurnal ini.
Apabila anda menemukan satu atau beberapa artikel yang terdapat dalam Dinamika yang melanggar atau berpotensi melanggar hak cipta yang anda miliki, silahkan laporkan kepada kami, melalui email pada Priciple Contact.
Aspek legal formal terhadap akses setiap informasi dan artikel yang tercantum dalam situs  jurnal ini mengacu pada ketentuan lisensi Creative Commons Atribusi-ShareAlike (CC BY-SA).
Semua Informasi yang terdapat di Dinamika bersifat akademik. Dinamika tidak bertanggung jawab terhadap kerugian yang terjadi karena penyalah gunaan informasi dari situs ini.
Dinamika by http://ejournal.unwaha.ac.id/index.php/dinamika is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.