IMPLEMENTASI CORPORATE SOCIAL RESPOSIBILITY CV. KARYA PERDANA DI DESA SUMBERMULYO DALAM PERSPEKTIF ETIKA BISNIS ISLAM
DOI:
https://doi.org/10.32764/dinamika.v5i2.810Keywords:
SCR, Islamic Business EthicsAbstract
To ensure that the strategy is successful, organizational policies will be needed to prepare the facilities needed to solve the problems that arise during implementation. CV policy. Karya Perdana in a company that includes corporate social responsibility which is the basis for the company manager CV. The Initial Work so that CSR is in line with the company's vision and mission and objectives in accordance with the CSR policies in force in the community. This study is an evaluative study of the implementation of Corporate Social Responsibility in the perspective of Islamic business ethics with a qualitative approach. data analysis using interviews, documentation, and observation. The results of this study indicate that the implementation of Corporate Social Responsibility conducted on the CV. Perdana's work in Sumbermulyo village is in accordance with Islamic business ethics. This can be seen from CSR using Islamic business ethics principles such as: unity (divinity), Eqieulibrium (balance), free will (free will), responsibility (responsibility) and ihsan (expediency). The concept with the concept of Islam according to Al-Ghozali is done to eliminate all difficulties and inconveniences, as well as improve the quality of life morally and materially so that it can prosper the community.
Downloads
References
A. Sonny Keraf, “Etika Bisnis, Tuntutan dan Relevansinyaâ€, (Yogyakarta : Kanisus, 2002), hal.123.
J. David Hunger dan Thomas L.Wheelen, Manajemen Strategis terj. Yulianto Agung(Yogyakarta: Andi, 2003), hlm. 96.
Wawancara dengan pemilik perusahaan CV. Karya perdana ibu eka wiwik dan bapak Sholikhin didesa sumbermulyo tgl 17.03.2019 pkl. 11.00
https://www.kanalinfo.web.id/2016/10/pengertian-data-primer-dan-data sekunder.html, diakses tanggal 30 november 2019 Pukul 23:43 WIB.
Hendrik Budi Untung: Corporate Social Responsibility.(sinar grafika 2008) hal.1
Irham Fahmi, Manajemen Strategis Teori dan Aplikasi (Bandung : Alfabeta, 2014) hlm.293
Faisal Badroen, Etika Bisnis Dalavm Islam, (Jakarta : Kencana Prenada Media Group,2006) hal.5
Prof.Dr.H.Muhmmad Djakfar.S.H.,M.Ag:Etika Bisnis Menangkap Spirit Ajaran Langit dan Pesan Moral Ajaran Bumi.hal.30
Hasil wawancara kepada ibu Eka Wiwik pemilik Cv. Karya perdana pada 13 Oktober 2019
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Seluruh materi yang terdapat dalam situs ini dilindungi oleh undang-undang. Dilarang mengutip sebagian atau seluruh isi situs web ini untuk keperluan komersil tanpa persetujuan dewan penyunting jurnal ini.
Apabila anda menemukan satu atau beberapa artikel yang terdapat dalam Dinamika yang melanggar atau berpotensi melanggar hak cipta yang anda miliki, silahkan laporkan kepada kami, melalui email pada Priciple Contact.
Aspek legal formal terhadap akses setiap informasi dan artikel yang tercantum dalam situs jurnal ini mengacu pada ketentuan lisensi Creative Commons Atribusi-ShareAlike (CC BY-SA).
Semua Informasi yang terdapat di Dinamika bersifat akademik. Dinamika tidak bertanggung jawab terhadap kerugian yang terjadi karena penyalah gunaan informasi dari situs ini.
Dinamika by http://ejournal.unwaha.ac.id/index.php/dinamika is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.