Improving English Vocabulary through Topic-Based Learning for Young Learner

Authors

  • Luluk choirun nisak nur Universitas KH. A. Wahab Hasbullah

DOI:

https://doi.org/10.32764/eduscope.v9i1.3786

Abstract

ABSTRACT

This study is concerned in teaching English vocabulary by using Topic-Based Learning. In teaching English as foreign language, the teacher should have many ways of presenting the materials. It is also must be fun and interesting in order that the students interest and enjoy in the English class. The objective of this research is to improve English vocabulary on young learner through Topic-Based Learning. The result of the implementation of topic-based strategy was quite surprising. This activity made the students were exciting, interesting and the situation in the class was alive and enjoyment. It proved that the result of test was high, 83% who successes from the minimum mastery learning standard. Then, the average score was 74.2. It means that by using Topic-Based Learning can affect the students’ learning English especially in vocabulary.

KEYWORDS: English Vocabulary; Topic Based Learning; Young Learner.

ABSTRAK

Penelitian ini membahas tentang pengajaran Bahasa Inggris khususnya dalam kemampuan kosa kata dalam Bahasa Inggris menggunakan metode pembelajaran Topic Based Learning. Dalam pembelajaran Bahasa Inggris yang mana sebagai Bahasa Asing , Guru harus mengetahui bagaimana cara untuk menyajikan materi dengan baik. Materi tersebut harus disampaikan dengan menyenangkan dan menarik supaya siswa dapat menerima materi tersebut dengan mudah. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk meningkatkan kosa kata dalam Bahasa Inggris pada siswa yang levelnya masih anak-anak. Berdasarkan hasil penelitian dari penerapan Topic Based Learning hasinya cukup mengejutkan. Metode ini membuat siswa semangat, menarik dan juga suasana di kelas menjadi hidup. Itu dibuktikan pada hasil tes yang cukup tinggi yaitu 83% meningkat dari standart minimal belajar. Kemudian hasil rata-rata nilai menunjukkan 74.2.

KATAKUNCI: Kosa-kata Bahasa Inggris, Topic-Based Learning, Pembelajar muda

Downloads

Download data is not yet available.

Downloads

Published

2023-07-31

How to Cite

nisak nur, L. choirun. (2023). Improving English Vocabulary through Topic-Based Learning for Young Learner. EDUSCOPE: Jurnal Pendidikan, Pembelajaran, Dan Teknologi, 9(1), 30–36. https://doi.org/10.32764/eduscope.v9i1.3786